dilluns, d’octubre 02, 2017

L'error del Barça

Ahir el Barça va decidir jugar el seu partit de la lliga espanyola contra el Las Palmas, equip que havia dit que jugaria amb una bandera espanyola brodada a la samarreta, per llibertat d'expressió i perquè ells volien recalcar que tot i ser lluny d'Espanya n'estan molt contents. Que està molt bé, és clar, però no era el que es tractava ahir. L'expressió fora de tema ve a l'esperit. Però tant és, el partit es va jugar, amb bandera espanyola brodada o no, i van quedar 3 a 0, que és el de menys.

Però el Barça va cometre un error molt gran jugant aquest partit. Deien que, si no jugaven, perdrien els 3 punts del partit (que anirien al rival) i 3 més de sanció i que podrien exposar-se a 6 mesos de sanció. I la pregunta és: i què? No van passar esdeveniments prou greus ahir amb els antiavalots de la mal anomenada Policia Nacional i aquest cos anacrònic que es diu Guàrdia Civil atonyinant gent que feia resistència pacífica? Si tan poc important i sense garanties era el referèndum per què va ser necessari una repressió tan salvatge? Si el Barça té principis i renuncia a jugar aquest partit, i rep la sanció doncs la rep, i si la lliga espanyola vol renunciar a què hi jugui el Barça doncs ho fa, amb totes les conseqüències.

Jugant, el Barça, com diu l'articulista de l'Ara Toni Padilla va deixar de ser més que un club. Dóna la idea que el referèndum i el que va passar ahir era com un joc polític de poca volada i que res no ha canviat. Les declaracions de Piqué en canvi apunten cap a una altra cosa, i dubto molt que el públic de la selecció espanyola no el xiuli sorollosament al proper partit. De fet, si jo m'encarregués de la seva seguretat quan la selecció espanyola jugui el proper partit com a local, no estaria gaire tranquil.

Què passarà amb el proper partit a fora del Barça? Quina serà l'actitud del públic? Vista la desinformació de les cadenes estatals, no serà bona. Però a mi tant m'és, ja no m'interessa veure la repetició dels gols del Barça, m'he esborrat l'aplicació de la lliga que m'informava en temps real dels gols que rebia o feia el Barça i el Barça en general ja no m'interessa gens, ni el futbol és clar.